Pilgrimsvandring i Rialatrakterna

När jag började försöka släktforska för två år sedan hade jag inte en tanke på att jag skulle kunna träffa på för mig okända och nära släktingar. Men det gjorde jag! I Riala, söder om Norrtälje, sysslingarna Margareta Yttergård och hennes bror Jan och i år också Ola Blomdin i Brottby. Margareta är diakon och kyrkvärd och Jan har en gård i Riala. I slutet av maj 2016 var Lisbeth och jag inbjudna att bo några dagar hos Margareta. En dag blev det pilgrimsvandring med mässa i skogen. Det blev en 14 km lång och stämningsfull vandring. När vi närmade oss Riala kyrka ringde kyrkklockorna för oss och för den gudstjänst som avslutade vandringen. Margareta var pilgrimsledare och Jan var stigfinnare. Vi är så tacksamma för att vi har fått vara med om detta.

Först följer nedan två videor "Pilgrimsvandring med mässa i Rialatrakterna" och "Efter pilgrimsvandringen" och därefter foton. 








Jan och Margareta

"Visa mig Din väg och gör mig villig att följa den"



Jan

Lisbeth

Den gamla skolan















Riala kyrka


Kommentarer